Korszerűbb utastájékoztató táblákat helyeztek ki a Batthyány téren és a Margit híd, budai hídfő megállóiban, adta hírül a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A cég az utasok szokásait és igényeit szem előtt tartva, logikusabban elhelyezett információkkal, közérthetőbb elemekkel segíti a közlekedőket.
Szeptember 28-án jelentette be a BKK, hogy újabb két csomópontban, a Batthyány téren és a Margit híd, budai hídfő megállóiban korszerűsítette az utastájékoztatást.
A táblakorszerűsítés egy sorozat része, amelyben a Budapesti Közlekedési Központ fokozatosan újítja meg a teljes budapesti hálózat információs felületeit. Korábban az ügyfelektől több észrevétel érkezett a hiányos, megkopott információs táblák és a nehezebben érthető iránymutatás miatt. Ezért a BKK a táblák cseréjéről döntött annak érdekében, hogy az utastájékoztatás informatívabb és átláthatóbb legyen. A társaság nemcsak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem – ahol az indokolt – új megoldásokat alkalmaz.
Ettől kezdve egyedi azonosító kódokkal segítik, hogy az utasok könnyebben megtalálják a számukra megfelelő járatokat azokon a végállomásokon és csomópontokban, ahol több vonalra is fel lehet szállni. A jól látható, betűk vagy számok kombinációját tartalmazó kódok (például: A2, C5, vagy 1, 2, 3… stb.) megjelennek a megállóhelyi oszlopon és a BKK webes felületein elérhető térképeken is. Az aluljáróval rendelkező csomópontokban a betűk az aluljárók megfelelő kijáratát jelzik.
A BKK szerint ez a megoldás akkor is hasznos, ha egy forgalmi változás miatt egy-egy buszjárat másik megállóhelyről indul. Ilyenkor az új kódok alapján könnyebben lehet azonosítani, hogy a terelt útvonalon közlekedő buszra melyik megállóban lehet felszállni.
A közlekedési központ emlékeztetett: az elmúlt két és fél évben már több mint 40 csomópontban tette korszerűbbé a tájékoztatást, a következő hetekben, hónapokban pedig további forgalmas helyszíneken folytatják a munkát a szakemberek.