Itt a megoldás az albérlőknek a parkolásra
A Budavári Önkormányzat 2025-től ideiglenes lakcímmel (tartózkodási hellyel) nem, csak állandó lakcímmel rendelkező lakosok számára biztosítja a gépjármű várakozási hozzájárulást; aki eddig ideiglenes lakcímmel rendelkezett a kerületben, az idén nem kap parkolási engedélyt. Emiatt számos jelzés érkezett az önkormányzathoz az Ügyfélszolgálati Irodán illetve a közösségi médiafelületeken keresztül. A változás kiváltó oka, hogy nem állandó I. kerületi lakcímet feltüntető lakcímkártya ezentúl azért nem elegendő ehhez, mert egy friss fővárosi rendelet kizárja az ideiglenes lakcímmel rendelkezők részére parkolási engedély kiadását, hogy ne lehessen egyszerre két kerületben parkolási engedélyhez jutni.
A kerületben élő albérlők viszont egyszerűen létesíthetnek állandó lakcímet, mert erre jogszabály is lehetőséget ad megfelelő feltételek mellett. Ha a bérleti szerződést két tanú írta alá, illetve ügyvéd vagy közjegyző ellenjegyezte, ebben az esetben az aláírt bérleti szerződés felmutatásával maga a bérlő is el tud járni a Kormányhivatalnál, ehhez nem kell a szállásadó hozzájárulása. Az eljárásban a szerződésen kívül csak a lakcímbejelentő lapot kell kitöltve benyújtani (vagy online lakcímügyintézés esetén elektronikusan csatolni). Ellenkező esetben (pl. szívességi lakáshasználat) a bejelentőlapot a lakcímbejelentést kezdeményező mellett a szállásadónak is saját kezűleg kell aláírnia. Az ügyintézésre még van kis idő, a 2024-es várakozási engedélyek 2025. január 31-én éjfélkor járnak le.
(A cikk megjelent a Várnegyed 2025/1. számában)