A javított laptop nem kuka! Nyugodtan vigyük vissza
Az egyre fontosabbá váló tudatos fogyasztói magatartás kialakításában segít a Nimbusz Fogyasztóvédelmi Egyesület, amely képsorozatban tájékoztatja a fogyasztókat a műszaki termékeknél előforduló, sorozatosan felmerülő meghibásodás kapcsán a lehetőségekről.
Mi van ha harmadszorra romlik el a javított laptop?
– Harmadik javítás után a kereskedő köteles kicserélni a terméket 8 napon belül, amennyiben nem tudja, vissza kell fizetnie a vételárat! Amennyiben a termékre jótállás vonatkozik, a hibás termék nem javítható a végtelenségig.
Harmadik javítást követően, ha ismét meghibásodik, a kereskedő köteles a terméket kicserélni, vagy visszafizetni a vételárat 8 napon belül.
A jótállás többet ad, mint a kellékszavatosság, de mikor van jótállás is a termékre?
Jótállás csak azokra a 10 ezer forintnál drágább termékekre jár, melyeket a 151/2003 kormányrendelet melléklete tartalmaz. Ilyenek a gépek, járművek, kerti játékok, hangszerek, sporteszközök, de a szemüvegek, napszemüvegek is.
A jótállás esetén a teljes jótállási idő alatt (10-100 ezer forint között 1 év, 100 és 250 ezer forint között 2 év, 250 ezer forinttól 3 év) a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a hiba az átadás után keletkezett, ha el akarja utasítani a kifogásunkat.
„A NIFE missziója, hogy a magyar fogyasztói kultúrát fejlessze a fogyasztók edukálása és a fogyasztói csapdákba kerültek megsegítése révén. A NIFE víziója, hogy a rendszeres, reprezentatív kutatásokkal méri a magyar fogyasztók általános tájékozottsági szintjét, és a mérések alapján indokolt témákban, demográfiai csoportokban hatékony kampányokkal és aktív tanácsadással számokban kifejezhető javulást fog elérni a lakosság fogyasztóvédelmi felvilágosítása kapcsán.”
– ahogy a honlapjukon fogalmaznak.
Forrás: NIFE közösségi oldala