2025. 01. 24.
időjárás

Fontos, mindannyiunkat érintő adminisztratív változás lép életbe: 2025. január 16-tól megszűnik a hivatalos online ügyintézéshez használt, már jól ismert Ügyfélkapu, helyébe az Ügyfélkapu+ lép, illetve a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) alkalmazás lesz használható.

Az Ügyfélkapu+-regisztrációhoz a következők szükségesek:

Ügyfélkapu-regisztráció, ahová felhasználónévvel és jelszóval szoktunk belépni; valamilyen okoseszköz (telefon vagy tablet), egy hitelesítő alkalmazás letöltése a Google Play Áruházból vagy az AppStore-ból (például a Google Authenticator).

A kétfaktoros hitelesítéssel már nagy eséllyel találkoztunk máshol is, például amikor egy-egy online fizetést, tranzakciót kell a mobilbankunk segítségével megerősíteni. Az Ügyfélkapu+ használatakor, belépéskor a telefonunkra megkapjuk ezt a kódot: ezt a számsort kell majd a bejelentkező felületen beírni.

Az Ügyfélkapu+-regisztrációt mindenképp érdemes 2025. január 15-ig elintézni, mert 2025. január 16-án gyakorlatilag már nem fogunk tudni belépni az ahhoz tartozó felhasználónévvel és jelszóval a hagyományos Ügyfélkapuba. Ha egyik regisztrációt sem végezzük el január közepéig (Ügyfélkapu+ és/vagy DÁP), nem lesz lehetőségünk elektronikusan elintézni azokat az ügyeket, amelyekhez ügyfélkapus belépés szükséges. Ebben az esetben a kormányhivatalba kell fáradnunk, hogy itt új regisztrációt intézzünk. Viszont, ha regisztráltunk ezekre az állami oldalakra, zökkenőmentesen beléphetünk majd a megadott határidőtől az Ügyfélkapu+ szolgáltatással, akárcsak a DÁP mobilappal.

Fontos tudni azonban, hogy a jelenlegi tervek szerint az Ügyfélkapu+ rendszere csak 2025. december 31-ig fog működni, utána teljes egészében a DÁP veszi át a szerepet az online állampolgári ügyintézésben.

bannerhely

Kapcsolódó cikkek

© minden jog fenntartva - várnegyed magazin 2025