A helyszínt szerdán bejárva mi is szemügyre vettük a baleset helyszínét, negyed órás délelőtti szemlénk alatt négy segédmotoros kerékpárt láttunk a biciklisávon közlekedni, és több olyan autót is, amely a Halász utcából a Fő utcára nagyobb ívet véve rákanyarodott a biciklisávra, majd onnan húzódott vissza az úttest autók számára fenntartott sávjára.
A Halász utca – Fő utca – Ponty utca szakasz abból a szempontból is veszélyt rejt, hogy sokan nem észlelik, hogy a Ponty utca kétirányú. Sokan is használják egérútnak a Vár felé, hogy aztán a Dísz tér alatti sorompón kiszökve kerüljék el a Váralagutat, a Lánchíd utcát.
A látottak és hallottak alapján természetesen nem tudunk döntést hozni, ki volt a vétkes a balesetben, azt majd a rendőrségi vizsgálat állapítja meg. Azt viszont tudjuk, hogy a KRESZ világosan fogalmaz a kerékpársáv használatát illetően. Ez röviden arról szól, hogy a kerékpársávot csak kerékpárosok hazsnálhatják. Ahol van sárga színű szaggatott vagy folyamatos felfestés, akkor a kerékpárosnak csak azt szabad használnia. Kétirányú kerékpározást ilyen sávon nem enged a KRESZ.
A Fő utcán tett sétánk alatt egyébként nemcsak kerékpárt és kismotort láttunk a kerékpársávban közlekedni, hanem rollert is. És itt jön az igazi probléma: a szabályozás nem ismeri az egyre elterjedtebb elektromos roller, segway, a székes kerekű Ogre-mobil vagy monsterroller fogalmát. Mindenki látott már járdán szembe jövő biciklist, és naponta van példa nagy sebességgel járdán közlekedő elektromos rolleresre is. Sőt, az I. kerületben naponta számos olyan idegenvezetett csoport is indul, amikor ülőrolleren járhatjuk körbe a nevezetességeket. A népes csoportok hosszú karavánt képeznek az úttesten, a rolleren ülő turisták vezetői képességei pedig korántsem egyformák, borulásra is volt már példa. Különösen érdekes közlekedésszabályozási kérdés az is, amikor ez a karaván például a Szentháromság téri gyalogos területre hajt be.