A tereprendezési munkálatokkal együtt jövő hét végéig, július 28-áig húzódhat az Attila út alatt futó, megsérült vízvezeték javítása, adta hírül a Fővárosi Vízművek. Az Attila úton, a Döbrentei térnél zajló munkálatok miatt az említett időpontig korlátozásokra kell számítani a gépjárműforgalomban.
1976-ban helyezték üzembe azt az egy méter átmérőjű SENTAB-, vagyis húzott beton csövet, amely július 12-én adta fel a vízzel vívott csatát, elárasztva az Attila utat, nem messze az Erzsébet híd budai hídfőjétől, áll a Vízművek közleményében.
A vezeték a pesti rakparton 2021–23-ban felújított IV-es főnyomócső leágazásaként meglehetősen fontos szerepet tölt be: az Erzsébet-hídon keresztülhaladva a Gellért-hegyi Gruber József medencét tölti. Mivel a lakosság közvetlen kiszolgálásában szerencsére nem vesz részt, a hiánya a javítás ideje alatt sem okoz vízhiányt. A többi, üzemelő főnyomó vezetéknek köszönhetően pedig az ellátásban sem érződik a kiesése.
A Vízművek szerint ez azért is fontos, mert az ilyen típusú csövek javítása hosszadalmas, elhúzódó folyamat: „Esetükben nem tudjuk csak a sérült részt megjavítani, teljes szálakat kell cserélnünk.”
Ha a lakossági vízellátásra nem is, a javítás annál nagyobb hatással van az I. kerület gépjárműforgalmára:
„Ahhoz, hogy az Attila úton, a Döbrentei térnél keletkezett sérülés javítását elvégezhessék kollégáink, az Apród utca felé mind az Attila út, mind a Döbrentei tér felől le kellett zárni a kanyarodó sávot. Ez várhatóan egészen a jövő hét közepéig így is marad. Előreláthatóan csak egy hét múlva, jövő szerdán reggel indulhat újra a megszokott forgalmi rend szerint a közlekedés ezen az útszakaszon.”
A szakemberek már múlt hét pénteken éjszaka megkezdte a javítást, azóta pedig 12 órás műszakokban váltják egymást. Azóta túl vannak a sérült vezeték kizárásán, az ideiglenes forgalomtechnika kialakításán és a javításhoz szükséges burkolatbontáson, földmunkán. A kisebb medence méretű munkagödörből 160 m3 törmeléket és földet távolítottak el azért, hogy hozzáférjenek a vezetékhez.
Július 17-én megkezdték a két, egyenként 5 méter hosszú csőszál bontását, amelyeket csütörtökön emeltek ki, hogy átadják helyüket az új, gömbgrafitos öntöttvas vezetékeknek. A 2 méter mélyen fekvő, egyenként 6 tonna súlyú vezetékek kiemeléséhez 4 méterre kellett leásni.
Csütörtökön került sor a vezeték feltöltésére és az üzemképességi próbára, ami július 19-én is folytatódik. Ha minden rendben megy, akkor az öblítés, üzembe helyezés és a munkagödör betemetése után jövő kedden már „csak” a mintegy 50 négyzetméternyi aszfaltburkolat helyreállítása van hátra. De ezt még megelőzi ugyanekkora területen az alapbeton-készítés és a szegélykövezés. A szerda reggeli forgalmirend-újraindítás után pedig még további kétnapi munkát ad a tereprendezés, így jövő hét végére mondhatjuk majd el, hogy teljes egészében végeztünk a csőtörés adta munkálatokkal, közölte a vállalat.
(Fotók: Facebook / Fővárosi Vízművek)