2024. 07. 13.
időjárás

Hosszas cikkben értekezett az Index Budapest legforgalmasabb, északot déllel összekötő budai kerékpárút fejlesztésének lehetőségeiről a budapesti lakossági ötletpályázat apropójából. 

A Margit-hídtól majdnem a Petőfi-hídig húzódó, EuroVelo 6 részét is képező kerékpárút évtizedek óta mindennapi konfliktusok helyszíne és melegágya, ugyanis az út egyben sétaút, gyalogjárda, amely helyenként még a 2 méteres szélességet sem éri el. Évről évre nő a biciklisek száma, így az út egyre használhatatlanabb. A fonódó villamosok pályájának építésével a Batthyány térnél még a síneken is átvezették a sárga festékcsíkkal jelölt bicikliutat, illetve villamosmegálló épült az Erzsébet-híd alatt, és itt teljes mértékben meg is szűnt a kerékpárosok felülete. Bár ahogy vesszük, itt az utat egyszerűen “összeolvasztották” a gyalogosjárdával. 

Ideje bevallani, hogy nem elég a hely, nem elég széles a keresztmetszet a kerékpárút legtöbb szakaszán, így a Szent Gellért rakparton is, ahol gyalogosnak és kerékpárosnak egyidejűleg el kell férnie. A megoldás nyilván kompromisszumos lenne, amely bizonyosan valamelyik közlekedő fél kárára történhet. Szinte borítékolhatóan ez fog történni, ha a Budapest Főváros közösségi költségvetési programjában felmerült ötletpályázat erre vonatkozó tervét nézzük. Eszerint ugyanis ezen a szakaszon “a kerékpár- és gyalogutat sima gyalogosjárdává kell alakítani, és a kerékpáros forgalmat az úttestre, biztonságos, felfestett, zárt kerékpársávra kell terelni az Erzsébet híd irányába. A Szent Gellért tér felé piktogramot kell felfesteni, valamint figyelmeztető táblákat kihelyezni.” Ezzel – mint az Index cikkírója is rámutat – a főváros egy újabb autósellenes megoldás kivitelezésébe kényszerülhet bele.

Az ügyben több tényező homályos még, nem biztos például, hogy az évtizedekre visszanyúló problémát közösségi költségvetési pénzből egyáltalán lehet-e orvosolni. 

Fotó: Pixabay

bannerhely

Kapcsolódó cikkek

© minden jog fenntartva - várnegyed magazin 2024