Lőttek a célzott online hirdetéseknek?
Vajon megszabadulhatunk a telefonunkba gyárilag telepített, „beégetett” alkalmazásoktól? Ezen, és az internetes óriáscégek megzabolázásán dolgozik a kormány az uniós irányelvek szigorúbb érvényesítésével.
A kormány számára a fogyasztók védelme az online térben is kiemelten fontos, így a fogyasztók védelme érdekében már most szigorúbb szabályok vonatkoznak a legnagyobb digitális szolgáltatókra.
Az Európai Bizottság szeptemberben hat óriáscéget minősített „kapuőrnek”, amelyek a fogyasztók és a vállalkozások közötti kapuként szolgálnak. A hat kapuőrnek 22 platformszolgáltatásuk tekintetében kell alkalmazniuk azokat a szigorúbb előírásokat, amelyeket a DMA néven ismert uniós jogszabály tartalmaz. Mindez például olyan platformokat érint, mint a Facebook, TikTok, Instagram, YouTube, Messenger, vagy éppen a Google kereső.
A kapuőr-cégeknek hat hónapon belül kell megfelelniük az előírásoknak. Így például ezt követően nem akadályozhatják meg a vásárlókat abban, hogy a platformon kívüli vállalkozásokkal felvegyék a kapcsolatot, vagy hogy eltávolítsanak az eszközükről gyárilag telepített szoftvereket és alkalmazásokat. Az alapvető platformszolgáltatásukon kívül pedig nem követhetik nyomon a végfelhasználókat, hogy célzott hirdetést jelenítsenek meg számukra, kivéve, ha ehhez a felhasználók hozzájárulnak.
Ezen felül az üzleti ügyfelek tekintetében is szigorúbb rendelkezések vonatkoznak ezen szolgáltatókra – számolt be a kormány fogyasztóvédelmi oldala.
Forrás: fogyasztovedelem.kormany.hu