Megtelt az aula szombaton a Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet naphegyi bázisán, az egyetemen nyílt napot tartottak a képzés iránt érdeklődő fiataloknak. Számunkra a legérdekesebb a virtuális stúdió volt, ahol főként a rendezés és az operatőri munka után érdeklődő fiatalok tették fel kérdéseiket, de a megjelentek kipróbálhatták a virtuális stúdióban a kamerabeállításokat is.
Mint azt Novák Emil Balázs Béla-díjas operatőr, a filmrendező szak osztályvezető tanára jelenlévő fiataloknak elmondta, az elmúlt évben készült el ez a világszinten is nagyon korszerű tér – uniós és állami támogatásból – , amit az egyetem gyöngyszemének tartanak. Megjegyezte azt is, hogy itt minden eszköz az egyetemé, nincsenek bérelt kamerák és monitorok.
„A kamera az itt látható háromdimenziós térben tud mozogni, különböző hátterekhez illeszkedve. Jelenleg az egyetemnek 10 háttere van, az erdőképtől az űrhajóig. Az összes sorozat ezt a technikát használja, például a kocsibelső jelenetek élethű megmutatásához, a hátterek váltakoztatását ezzel lehet a legjobban elérni. A hallgatók olyan technológiával tudnak itt megismerkedni amit ma nemcsak Magyarországon, de a világon mindenütt használnak, tehát ha befejezik az itt az iskolát, akkor beléphetnek a filmiparba a világ bármely helyén.”
A naphegyi intézet 638 hallgatót tud fogadni jelenleg, a túljelentkezés az elmúlt évek tapasztalatai szerint tizenötszörös. A nyílt napon jelenlévő érdeklődők legtöbben a filmrendezés iránt érdeklődtek, de az operatőri munka is sokakat vonz, a nemek között nincs túl nagy eltolódás azok között akik a kamera körül szeretnének dolgozni.
Az idei tanév újdonsága, hogy az épület alján lévő alagsori teret klasszikus stúdiónak rendezték be.
Jövőre a báb, a prózai, a zenés színész szakirány mellett elindul a zsidó színész képzés is, ahol héber nyelven tanítják a fiatalokat, akik a zsidó színház társulatának tagjai lehetnek.
Pacskovszky József filmrendező, intézetvezető-helyettes a leendő hallgatóknak elmondta, a filmrendezői munka azért fontos, mert képes interpretálni a közönségnek azt a világot, amiben élünk.
„A filmes gondolkodásmódot kell megfelelő csatornába terelnünk. Lényeges, hogy a diákok mélyüljenek el abban, amiben élnek, vagyis az őket körülvevő világ megismerésében. A filmművésznek felelőssége van, hiszen a film emberek sorsát befolyásolhatja.”